تفاوت عطر زنانه و مردانه در چیست؟

تفاوت عطر زنانه و مردانه در چیست؟

تفاوت عطر زنانه و عطر مردانه

در گذشته دسته بندی مشخصی در میان عطرها وجود نداشت؛ اما به مرور زمان و ترفندهای بازاریابی کم کم همه چیز به سوی تفکیک جنسیتی پیش رفت و به مرور زمان عطر و ادکلن ها هم با طبقه بندی زنانه و مردانه دسته بندی شدند. با اینکه عطر و ادکلن ها تفاوت های زیادی از نظر طبع، رایحه و حتی شکل ظاهری با یکدیگر دارند اما به طور کلی با دو دسته عطر زنانه و عطر مردانه شناخته می شوند.

شرکت های سازنده عطر نوع زنانه یا مردانه عطر را با معیارهایی که برای خودشان دارند بر روی جعبه و شیشه عطر درج می کنند و شما می توانید از آن طریق نوع آن را تشخیص دهید. این تفاوت ها بر اساس گروه بویایی، تندی، غلظت، ظاهر محلول و شیشه عطر تعیین می شود.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم چند مورد از مهم ترین تفاوت های عطر و ادکلن زنانه و مردانه را با شما در میان بگذاریم.

تفاوت عطر زنانه و عطر مردانه در گروه بویایی

اکثر عطرهای زنانه درصد اسانس بیشتری دارند و از نوع ادوپرفیوم (EDP) هستند و در گروه بویایی گلی و میوه ای و گاهی ادویه ای و ترکیبات شرقی قرار دارند. البته در میان عطرهای زنانه ادوتویلت هم وجود دارد و تعدادشان هم کم نیست. عطرهای زنانه معمولاً رایحه های سبک، لطیف و شیرینی دارند که نشان دهنده روحیه لطیف و زنانه آنها دارد.

عطر مردانه معمولاً از نوع ادوتویلت (EDT) است. عطرهای مردانه نسبت به عطرهای زنانه رایحه تندتر و قوی تری دارند و رایحه گلی ندارند و از میان میوه ها فقط رایحه مرکبات برای آقایان پسندیده است.

آقایان بیشتر به نت‌های چوبی، ادویه‌ای و چرمی و گاهی گیاهی علاقمندند و در ساخت عطرهای مردانه از این روایح استفاده شده است و ما فروشگاه عطر را به شما پیشنهاد میکنیم.

تفاوت عطر زنانه و مردانه در میزان تاثیر بر روی پوست

جنس پوست بر واکنشی که عطر بر روی پوست می گذارند کاملاً تاثیرگذار است. پوست زنانه لطیف و نازک و نرمتر است و پوست مردان زمخت تر، سفت تر است.

تفاوت مشخصات درج شده روی عطر

نوع زنانه یا مردانه بودن عطر به وضوح بر روی شیشه و جعبه عطر درج شده است. بر روی عطرهای مردانه کلماتی مثل “For Men”، “Men”، “Male”، “For Him”، ” Pour Homme” و “Mr”، درج شده است و بر روی عطرهای زنانه کلماتی مثل “For Women”، “Women”، “Female”، “For Her”، “Pour Femme” و نمونه‌های مشابه نوشته شده است.

تفاوت در ظاهر عطر مردانه و عطر زنانه

یکی دیگر از تفاوت های ظاهری عطر توجه به طراحی شیشه عطر است. عطر و ادکلن های زنانه شیشه هایی با طرح های فانتزی و زیبا و طراحی های منحنی دارند و معمولاً رنگ های زنانه و جذاب مثل صورتی و بنفش دارند. در بسته بندی عطرهای زنانه اغلب از طراحی های ظریفی مثل حلقه، روبان و سایر تزئینات استفاده شده است. عطر و ادکلن های مردانه طرح های ساده با رنگ تیره (گاهی فلزی یا چرمی) دارند و اکثراً از طراحی خاصی برخوردار نیستند.