در دنیای شگفت انگیز و اسرارآمیز عطرها، بهترین عطرهای زنانه از رایحه‌های میوه‌ای مشتق شده‌اند. استفاده از رایحه مشتق شده از میوه‌ به ویژه در دسته بندی گل‌ها و شکوفه‌های میوه‌ای در دهه 2000 به اوج محبوبیت خود رسیدند. داشتن عطری با بوی میوه و استشمام رقص این رایحه شیرین و دل انگیز در نت‌های مختلف آن، همیشه و در هر مناسبتی مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ خصوصا در فصل های گرم بهار و تابستان.

رایحه‌های میوه‌ای را بشناسید

تولید عطر با رایحه میوه، از اواسط دهه 1990 بر اساس سلیقه و نیاز مخاطبان نسل جدید بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفت. ترکیبات این گروه از رایحه، با طراوت، سبک و مطبوع با آمیزه‌ای از عطر شیرین و رنگ‌های متنوع هستند. استفاده از طیف عطرهای گلی میوه‌ای در دنیای عطرسازی به طور مداوم در حال گسترش است. 

رایحه‌های میوه‌ای معمولا در نت‌های بالایی (نت ابتدایی و میانی) عطرها استفاده می شوند. این نت‌ها معمولا عطر میوه‌های شیرین و رسیده غیر مرکباتی مانند: هلو، تمشک، انگور فرنگی سیاه و انبه را در بطن خود جای می‌دهند. به کار بردن نت‌های میوه‌ای در عطرها، طی سالیان گذشته مورد استقبال چشمگیر قرار گرفته است و این رایحه خاص و جذاب به صورت گسترده‌ای در تولید عطرهای زنانه و مردانه استفاده می‌شود و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. وجود رایحه میوه‌ای، بافتی ظریف از احساس طراوت و شادابی در عطرها ایجاد می‌کند.

هر چند جداسازی طبیعی رایحه‌های میوه‌ای و مرکباتی کار بسیار دشوار و معمولا غیر ممکنی است اما شرکت های بزرگ عطرسازی، با شناسایی ترکیبات شیمیایی این رایحه‌ها اقدام به جداسازی عصاره آلدهیدی آنها به روش تقطیر، انباشتگی و یا روش‌های دستگاهی می‌کنند.

اشتباهی که بسیاری از افراد در تشخیص رایحه میوه‌ای مرتکب می‌شوند، برشمردن رایحه‌های مرکباتی در دسته رایحه‌های میوه‌ای است. رایحه‌های مرکباتی معمولا عطری ترش و تازه دارند و دسته جداگانه‌ و محبوبی در میان رایحه‌های عطر به خود اختصاص می‌دهند. 

عطرهای دم کرده زغال اخته

رایحه عریان زغال اخته، عطر ترش و شیرین توامانی به عطرها می‌بخشد. ترکیب این میوه با گل رز بیش از همه مورد استقبال قرار می‌گیرد؛  خلق رایحه‌ای رمانتیک با ظرافت‌های صورتی ملایم به دست آمده از گلبرگ‌های رز صورتی. رایحه زغال اخته را می‌توان در تمام مدتی که عطری با نت حاوی آن استفاده می‌کنید، استشمام نمایید. هم آمیزی زغال اخته با رایحه‌های شکوفه گیلاس، گلبرگ‌های رز و هورتنسیا ترکیبی رویاگونه را در صنعت عطرسازی خلق می‌کند.

عطر تقطیر شده سیب

عطر سیب رایحه شیرین و پرطراوت به ترکیب ادکلن‌ها می‌بخشد. وجود این رایحه خاص در عطر بیشتر برای بچه‌ها مناسب است. البته که بزرگسالان می‌توانند آن را به صورت روزانه و یا برای شرکت در دورهمی‌های دوستانه و غیر رسمی استفاده کنند.

عطرهای مشتق از بلک بری

عطرهایی که این رایحه شگفت انگیز را در بطن خود جای می‌دهند معمولا ماندگار می‌شوند. بلک بری عطر سنگین و فوق‌العاده‌ای دارد و عطری مناسب برای قرارهای رسمی و مهمانی‌های مجلل را خلق می‌کند.

عطر انباشته شده انبه

انبه به عنوان پادشاه میوه‌ها شناخته می‌شود و سلطان نت‌ها و رایحه‌های میوه‌ا‌ی نیز هست. عطر انبه می‌تواند برجسته‌ترین رایحه موجود در ادکلن‌ها باشد. جوهره تند چنین عطرهایی معمولا مناسب بزرگسالان است و برای محافل رسمی و مهمانی‌های مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عطرهای دم کرده کدو تنبل

رایحه‌های مشتق شده از کدو تنبل در زیر مجموعه خود تنوع بسیار بالایی دارد. گیاه کدو تنبل شامل خربزه، هندوانه، خیار، کدو حلوایی، لاگناریا، لوفا، پتیپان و اعضای شگفت انگیز خوشمزه و خوشبوی دیگری می‌شود. این رایحه به طور کلی بیشترین کاربرد را در صنعت عطرسازی دارد. وجود این رایحه در نت‌های مختلف، عطری گرم و دوستانه به وجود می‌آورد و انتخاب ایده‌آلی برای حرفه‌ای‌هاست.

نحوه استفاده از عطرهای میوه‌ای برای موقعیت‌های مختلف 

شخصیت شناسی

افرادی که ادکلن‌هایی با نت‌ پایه میوه‌ای انتخاب می‌کنند معمولا خوش قلب و خوش‌بین هستند. آنها این نگرش خوشبینانه و مهربانی بی‌نهایت‌شان را در اطراف خود پخش می‌کنند. معنای واقعی این رایحه در شخصیت فوق‌العاده این افراد بیان می‌شود.

مناسبت‌ها

عطرهای میوه‌ای مانند نسیمی رویایی و خنک هستند. این عطرها اکثرا با رایحه شیرین و دل‌انگیز سیب، هلو، انبه و سایر میوه‌های آبدار که اغلب با گلها ترکیب می‌شوند، رایحه‌ای جذاب ایجاد می‌کنند. استفاده از این عطرها، در صورتی که در مصرف آنها زیاده روی نکنید، برای اولین قرار ملاقات، قرارهای رسمی و مهمانی‌های دوستانه مناسب هستند.

فصل مناسب

عطرهای میوه‌ای به دلایل مختلفی جان می‌دهند برای برای استفاده در روزهای گرم بهار و تابستان. آنها نسبت به عطرهای گلی سبکترند، بنابراین در طول روز احساس گرما و چسبندگی نمی‌کنید. همچنین با هاله خنک و پرانرژی که در اطراف شما ایجاد می‌کنند، از هجوم موج گرما و رطوبت به سمت‌تان جلوگیری می‌کنند.

لباس مناسب

رایحه‌های میوه‌ای نشان دهنده حالتی دوستانه هستند و به خوبی با لباس‌های غیر رسمی هماهنگ می‌شوند. این دست عطرها را می‌توانید با لباس‌های جین و اسپرت ست کنید تا ظاهری معمولی و خوشبو داشته باشید. عطرهای میوه‌ای با رایحه مشک نیز برای همراهی با لباس‌ها شب، کت و شلوار و مهمانی‌های رسمی بسیار مناسب هستند.

معرفی بهترین عطرها با رایحه میوه‌ای

جی تی سی 400، ادوپرفیومی مجلل و لوکس از برند ایتالیایی زرجوف است، که در سال 2018 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. این عطر با کنار زدن کلیشه‌های جنسیتی، ترکیبی خارق‌العاده و مناسب برای آقایان و خانم‌ها به وجود آورده است. این عطر بسیار لوکس، به صورت ادوپرفیوم تولید شده و ماندگاری بسیار بالایی  دارد. کامانداندته به سبب وجود نت‌های میوه‌ای و مرکباتی، پخش بو و سیلاژ فوق العاده ای  را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد.

اولین پاف از این ادوپرفیوم شما را شگفت زده می‌کند! نت ابتدایی جی تی سی ترکیب رایحه‌ای میوه‌ای مرکباتی دارد. در این نت درهم پیچیدگی جذابی از عطر تند، تازه و ترش لیمو و ترنج به چشم می‌خورد. قرارگیری عطر میوه‌ای ماندارین مدیترانه‌ای و رایحه شیرین و دل‌انگیز عسل در این نت، شما را به عالم رویا دعوت می‌نماید.

با فرا رسیدن ترکیب اعجاب انگیز نت میانی، روح شما به پرواز درمی‌آید. در نت میانی، ترکیب رایحه گلی شامل عطر شیرین و رومنس‌گونه گل رز است که با گل یلانگ همراهی فوق‌العاده‌ای رقم می‌زند. در ادامه عطر بهاری و نشاط بخش شکوفه‌های پرتقال را استشمام می‌کنید که شما را به دشتی از گل‌های تنباکوی سفید هدایت می‌نماید. نت پایانی این عطر، سمفونی ترکیبی و فوق‌العاده‌ای از رایحه‌های سبز و شرقی است. عطری اصیل و بی‌همتا که روح شما را از درون شکوفا می‌کند. رایحه تند و ادویه‌ای نعناع هندی جسارت و بی‌باکی را در وجودتان بیدار می‌کند و اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه می‌دهد.
در ادامه ترکیبات نت پایه، عطر سبز خس خس، جوانه امید و رویا را در روح‌تان بیدار می‌کند. اما معجزه اصلی این نت، ترکیب رایحه شرقی آن است؛ عطر گرم، شیرین و خوشایند وانیل، همچون حریری از رویا شما را به آغوش می‌کشد و رایحه گس و تند سدر اما، قدرتی ماورایی و بی‌نهایت را به وجودتان تزریق می‌کند.

این ادوپرفیوم طبع معتدل و جذابی دارد. بنابراین می‌توانید بدون محدودیت، در هر یک از روزهای سال از این عطر سوپر لوکس استفاده کنید. رایحه اصیل و سنگین این ادوپرفیوم، آن را به انتخابی مناسب برای مراسم‌های رسمی و مهمانی‌های شبانه تبدیل می‌کند. زرجوف جی تی سی 400 شما را به درخشان‌ترین و خاص ترین عضو محافل تبدیل می‌کند.

گریپ پیرلز عطری فوق‌العاده و جذاب از کمپانی هاوس آو عود است. عطری لوکس که در سال 2016 توسط این کمپانی تولید و به بازار جهانی عطر و ادکلن ارائه شد. این عطر رایحه مناسبی برای استفاده خانم‌ها و آقایان دارد و مرزهای جنسیتی را از میان برداشته است.

در اولین نگاه به گریپ پیرلز، بطری لوکس و جذاب آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. طراحی بطری‌های عطر این کمپانی کاملا منحصر به فرد و باشکوه است. عطر به شکل تخم مرغی نگاشته شده با طرح‌های آبستره است که روی پایه‌ای طلایی رنگ قرار گرفته‌اند. نقوش اسلیمی معماری عربی روی پایه طلایی رنگ این عطر، با ظرافت بسیاری حکاکی شده و نام برند آن نیز در قسمت پایین این پایه طلایی رنگ درج شده است.

گریپ پیرلز یکی از 5 عطر مجموعه Klem Garden این مجموعه عطر با هدف درهم آمیزی عطر گرم و شیرین دنیای شرق، با رایحه‌های میوه‌ای برآمده از دل طبیعت طراحی و تولید شده است.

نت ابتدایی این ادوپرفیوم ترکیبی از رایحه‌های میوه‌ای گلی است و باشکوه هرچه بیشتر روحتان را به آغوش می‌کشد. در این نت رایحه خنک و پرطراوت بلوبری یخ زده، با قرارگیری در کنار عطر گرم و شیرین دسته گل‌های مخملی، عطری از بهشت را با خود به همراه می‌آورند.

نت میانی این عطر لوکس، ترکیبی ناب و شگفت انگیز از رایحه‌های گلی میوه‌ای را در خود جای داده است. رایحه رمانتیک و جذاب گل رز، در کنار میوه آبدار و شیرین انگور، احساسی اغواگر و مغناطیسی را در روحتان به وجود می‌آورد.
اوج جذابیت ترکیب رایحه این نت، هنگامی آشکار می‌شود که رایحه سبز برگ انگور را در کنار عطر گس و گرم قهوه احساس می‌کنید؛ به گونه‌ای که از یاد بردن ترکیب خاص این عطر را، به امری غیر ممکن و محال تبدیل می‌نماید.

فرش قرمز این اپرای مجلل، در نت پایه به درخششی فوق‌العاده آمیخته می‌شود. در این نت، پایه‌ای کاملا اصیل و شرقی را استشمام می‌کنید. رایحه لطیف و ابریشمی وانیل با عطر اصیل کهربا پرده‌ای از شکوه بهشت را برایتان به تصویر می‌کشد. در ادامه، عطر شیرین و روح نواز مشک سفید که ترکیبی بسیار کمیاب و خوشبو است، با عطر تند عودهای شرقی در هم تنیده شده‌اند و یادواره‌ای تاریخی از معابد باستانی دنیای شرق را با هم‌آغوشی این دو رایحه فوق‌العاده می‌توانید پیش چشمانتان تصور کنید.

این عطر آمیزه‌ای شرقی میوه‌ای است و رایحه‌ای لوکس و مجلل را به مشامتان هدیه می‌کند. بنابراین می‌تواند انتخابی جذاب برای گذراندن مهمانی‌های باشکوه یا قرارهای رسمی شما باشد. همچنین طبع گرم و شرقی گریپ پریلز، جذاب‌ترین رایحه ممکن را برای گذراندن روزهای سرد و زمستانی‌تان فراهم می‌کند. این عطر میوه ای یک  استثنا در میان عطرهای میوه ای است که  می‌توانید زمستان هم از عطر آن لذت ببرید.

عطری خارق‌العاده با گروه بویایی آروماتیک میوه‌ای که در سال 2017 توسط برند عطر و ادکلن آمریکایی نیمانی تولید شده است. بطری عطر سامسون یادواره‌ای از دنیای شرق و زیبایی‌های بی‌بدیل آن است. رنگ لاجوردی بطری این عطر، خاطرات آبگینه‌های سنتی شرقی را برایتان تداعی می‌کند. درب این بطری نیز به شکل حرف «ه» است و هنر جذاب و اصیل خوشنویسی شرقی را به نمایش می‌گذارد.

در نت ابتدایی ترکیبی خاص و فوق‌العاده از رایحه‌های میوه‌ای، مرکباتی و ادویه‌ای به مشام می‌رسد. رایحه میوه‌ای آناناس، احساس سرزندگی و طراوت را برای روح شما به ارمغان می‌آورد. هم آمیزی رایحه مرکباتی ترنج، با عطری ترش و فوق‌العاده، به همراه رایحه شیرین و ادویه‌ای هل، نت ابتدایی را به اعجازی کوچک ولی خاص تبدیل می‌کند.

در نت میانی سامسون شاهد ترکیبی اغواگر و نفس‌گیر هستیم. آمیزه‌ای از عطر رایحه‌های سبز و شرقی این نت، قلب شما را به گرمی نوازش می‌کند. وجود عطر شیرین مشک، تداعی کننده حس و حال تکه‌ای از سرزمین‌های دوردست شرقی است و درهم تنیدگی هنرمندانه رایحه‌های سبز سرو و برگ‌های بنفشه وجودتان را لبریز از طراوتی جاودان می‌نماید. نت میانی این عطر به قدری قوی و منحصر به فرد طراحی شده که در همان وهله اول لطافت فوق‌العاده آن را احساس می‌کنید.

در آخر، نوبت به نت پایه و اصلی این عطر متفاوت می‌رسد. ترکیبی شرقی ادویه‌ای، که قدرت اغواگر این عطر را بیش از پیش تقویت می‌کند. عطر تند نعناع هندی، با قرارگیری در کنار رایحه لطیف و نوازشگر وانیل، تضادی شاعرانه را خلق می‌نماید. در ادامه ترکیبات این نت، چوب صندل و کهربا به چشم می‌خورد که به اتفاق هم، عطری غنی و گیرا به وجود می‌آورند.

ترکیب رایحه میوه‌ای شرقی در این ادوپرفیوم، آن را به عطری مجلل و جذاب تبدیل کرده است. اگر برای شبی طولانی و یا قرارهای رسمی و مهمانی‌های باشکوه برنامه‌ای دارید، عطر سامسون بهترین همراه شماست. طبع این عطر خنک است و رایحه‌ای شیرین دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای گذراندن فصل‌های گرم بهار تابستان به شمار بیاید.

مجیک هالووین ادوتویلتی جذاب و زنانه است که در سال 2018 توسط برند اسپانیایی جسوس دل پوزو تولید و روانه بازار عطر و ادکلن شد. این عطر با غلظت اسانس ادوتویلت تولید شده و درصد الکل بالایی دارد .بنابراین قدرت پخش بو و سیلاژ خوبی ارائه می‌دهد و ماندگاری قابل قبولی نیز برایتان فراهم می‌کند.

عطر و رایحه مجیک هالووین همانطور که از نامش پیداست، جادویی خارق‌العاده است. طراحی جذاب بطری این ادوتویلت، قدرت معجزه آسای آن را در همان نگاه اول به چشمانتان القا می‌کند. بطری عطر، رنگ صورتی و ماتی دارد و روی پایه‌ای خاکستری رنگ قرار گرفته است. درب آن نیز به شکل گوی جادویی و بلورین به رنگ خاکستری، خودنمایی می‌کند.

نت ابتدایی مجیک هالووین ترکیب متفاوت و جذابی از رایحه میوه‌ای دارد و شامل عطر مدیترانه‌ای و خنک نارنگی ماندارین و رایحه ترش و باطراوت تمشک است. وجود رایحه شیرین بستنی در این نت، علاوه بر احساس رویایی که در عطر خلق می‌نماید، روحتان را با خاطراتی دور و نوستالژیک نوازش می‌کند. با رسیدن به نت میانی، ترکیبی وسوسه کننده از رایحه‌های گلی به مشام می‌رسد. ترکیب رایحه دل انگیز گل صد تومانی، یاس و فریزیا در نت میانی، شما را در جادوی این عطر غرق می‌کند.

با رسیدن به نت پایه عطر، نوبت رونمایی از رایحه‌های تشکیل دهنده پایه ماندگار آن می‌رسد. نت اصلی، ترکیب شگفت‌ انگیزی از تضاد رایحه‌های ادویه‌ای را در خود جای داده است؛ عطر شیرین و نوازشگر وانیل، در ترکیب با رایحه تند و گرم نعناع هندی عطر جذاب و عمیقی به این جادوی صورتی رنگ می‌بخشند. در آخر رایحه جذاب دانه تونکا، تعادلی خارق‌العاده را در این نت برقرار می‌کند و شما، مست رایحه به وجود آمده از این عطر جادویی خواهید شد.

طبع مجیک هالووین، معتدل است و عطر شیرین و جذابی دارد. بافت سبک و خوشایند این ادوتویلت، می‌تواند انتخاب شایسته‌ای برای گذراندن روزهای معتدل و بهاری شما باشد. استفاده از این عطر بیشتر برای قرارهای دوستانه و غیر رسمی توصیه می‌شود.

ادوتویلت لاو یورسلف در سال 2014 توسط کمپانی ایتالیایی بنتون با ارائه رایحه‌ای دلپذیر وارد دنیای شگفت انگیز عطر و ادکلن شد. این عطر ماندگاری حدود 6 ساعت در طول روز دارد و از قدرت پخش بوی مناسبی در حد 2 متر برخوردار است.

نت ابتدایی این عطر ترکیبی خنک و جذاب از رایحه‌های میوه‌ای را شامل می‌شود. در این نت، عطر شیرین و دل انگیز زردآلو و گلابی با رایحه ترش و هیجان انگیز تمشک، شما را در رویایی شیرین غرق می‌کند. فرارسیدن نت میانی با رایحه غالب گلی روحتان را نوازش می‌کند. درهم آمیزی عطر گل‌های فریزیا، یاسمن و گل سرخ در آکورد میانی شما را مدهوش عطر بی‌مانند خود می‌نمایند. در نت پایه عطر لاو یور سلف، ترکیب شرقی و قدرتمندی ارائه شده است. در رایحه ماندگار این ادو تویلت، عطر شیرین و شرقی مشک که هوای دشت‌های سرسبز شرق را با خود به همراه می‌آورد با رایحه گرم و باستانی چوب صندل ترکیب شده است. در ادامه نگین کهربایی این درهم تنیدگی، باشکوه هرچه بیشتر خودنمایی می‌کند.

این ادوتویلت بافتی سبک دارد و رایحه خنکی را ارائه می‌دهد. از این رو مناسب استفاده در صبح روزهای گرم و تابستانی شماست. همچنین در نظر گرفتن این عطر برای قرارهای غیر رسمی، محیط کار و باشگاه‌های ورزشی گزینه بسیار مناسبی است.

 

خرید عطر اصل فرانسه