همین الان چنانچه اسم چند مورد از عطرهای مورد علاقه تان را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید، بیش از 30-40 سایت فروش عطر و ادکلن نشان داده می شود. ولی در این بین، احتمالا چند مورد از این سایت ها بین همه مشترک هستند. این یعنی (احتمالا!) این ها بهترین فروشگاه های اینترنتی عطر و ادکلن هستند. 

گفتم احتمالا، چون لزوما کیفیت محصولات یک وب سایت، دلیل بالا آمدنش در گوگل نیست. اما ما مواردی را انتخاب کرده ایم که نسبتا محصولات و خدمات باکیفیتی را برای خرید ادکلن اصل و ارزان رائه می دهند. 

قیمت محصولات این فروشگاه های اینترنتی عطر و ادکلن، رقابتی است. یعنی نمی توان گفت قیمت یکی کمتر یا بیشتر از بقیه است. قیمت ها تقریبا نزدیک به هم است. معمولا اگر یکی از آن‌ها تخفیف بزند، دیگری هم این کار را انجام می دهد.

اولین چیزی که با ورود به این وب سایت عطر توجهتان را جلب می کند، طراحی زیبا و مناسب وب سایت است. رنگ های بکار رفته در سایت، طلایی و مشکی است. این رنگ پیام تجملاتی و لاکچری بودن را به مخاطب منتقل می کند. این نکته را در مقاله روانشناسی رنگها در طراحی سایت گفته‌ایم.

در بخش عطر، دسته بندی مرتبی برای محصولات در نظر گرفته شده است. چندین فیلتر از جمله: بازه قیمت، نوع بو، مناسب برای فصل، غلظت و جنسیت مشخص شده است. علاوه بر آن، دو دسته برای محصولات می بینیم که شامل عطرهای لوکس و تجاری است.

فرانس شاپ فروشگاه بزرگی از عطر است؛ تقریبا هر عطری که سرچ کنید، یکی از نتایج گوگل، سایت عطر فرانس شاپ است. در وبلاگ سایت مطالب مفید و جالبی وجود دارد؛ هر چند می‌‎توان مقالات را کامل تر کرد. همچنین در صفحات محصول توضیحات کاملی از محصولات نوشته نشده است. در بهترین فروشگاه اینترنتی عطر ارزان با هر قیمتی از کم به زیاد می توانید پیدا کنید.