تام فورد Tom Ford از بازیگری سینما تا صنعت مد

«توماس کارلایل فورد» بنیانگذار و مؤسس برند شهیر تام فورد Tom Ford در ایالات متحده آمریکا است.  آقای «توماس فورد» اکنون، به عنوان یک طراح مد معتبر شناخته شده است؛ وی در سال ۱۹۶۱ میلادی و در ۲۷ ماه آگوست به دنیا آمده است و متولد شهر تگزاس در ایالات متحده می باشد.

تحصیلات آقای توماس ارتباط چندانی با فعالیت‌هایی که در ادامه زندگی خود به آن پرداخته ندارد. توماس در دانشگاه، رشته تاریخ و معماری را انتخاب کرد ولی یک سال پس از فارغ‌التحصیل شدن از کالج، بازی در آگهی‌های تلویزیونی را برای فعالیت انتخاب کرد. فورد، تحصیلات خود را در زمینه طراحی داخلی در مدرسه طراحی پارسونز نیویورک دنبال کرد و پس از پایان تحصیلاتش در رشته طراحی عازم شهر زیبا و اورپایی پاریس شد.

پس از نقل مکان به شهر پاریس، «توماس فورد» برای یک سال در خانه مد کلوئه (Chloe) [برند کلوئه] مشغول به کارآموزی شد. وی در سال ۱۹۸۸ میلادی در شرکت پری الیس [Perry Ellis] با مدیریت رابرت مک دونالد [Robert McDonald] مشغول به کار شد.

در آن زمان، طراح ارشد این شرکت شهیر و برند مارک جاکوبز [Marc Jacobs] بود و فورد را به عنوان طراح استخدام کرد. توماس به دلیل عدم سازگاری با طراحی آمریکایی، تصمیم گرفت از این شرکت جدا شود، به برند ایتالیایی گوچی GUCCI بپیوندد.

نجات برند گوچی-GUCCI با خلاقیت‌های تام فورد:

برند گوچی در سال ۱۹۹۰ میلادی به مرز ورشکستگی رسیده بود. این برند شهیر پس از استخدام آقای تام فورد و به کار گرفتن ایده‌های خلاقانه وی، تا سال ۱۹۹۴ میلادی ارزش این برند را به ۳/۴ میلیارد دلار رساند و جایگاه شغلی‌اش به پست مدیر تولید ارتقاء پیدا کرد. پس از آنکه گوچی سهام ایو سن لورن [YVES SAINT LAURENT] را خرید «تام فورد» مدیر تولید این برند شد!

پیش از سال ۲۰۰۵ میلادی «تام فورد»، بیشتر با کارگردانی فیلم‌هایش شناخته می‌شد، اما پس از سال ۲۰۰۷ نام او بیشتر از صنعت سینما، به صنعت مد و پوشاک گره خورد. دوران کودکی تام با علاقه به نقاشی گذشت. توماس فورد علاوه بر طراحی و کارگردانی، دستی در فیلمنامه نویسی نیز داشت.

توماس فورد گفته است، که در زمان کودکی برای طراحی بیشتر از مادربزرگ و مادرش الهام می‌گرفته است. در سال ۲۰۰۴، تام فورد پس از آن که با مدیران گوچی برای ادامه فعالیت‌های خود در این شرکت به توافق نرسید، شرکت و برند خود را به نام تام فورد Tom Ford تأسیس کرد.

زمانی که این طراح مد، گوچی را ترک کرد، ارزش آن به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده و گوچی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین برندهای لوکس جهان شناخته می‌‍شد.

آغاز به کار برند تام فورد Tom Ford:

برند تام فورد کار خود را با تولید لباس‌های مردانه، عینک و لوازم آرایشی شروع کرد و مجموعه محصولات آرایشی و زیبایی و عینک‌های خود را در سال ۲۰۰۵ میلادی روانه بازار کرد. نخستین فروشگاه اصلی تام فورد که به عرضه مجموعه لباس‌های مردانه لوکس اختصاص داشت، در سال ۲۰۰۶ در شهر نیویورک که یکی از مراکز مد جهان شناخته می شود، افتتاح شد.

گسترش استراتژیک و گزینشی برند عطر و ادکلن تامفورد در دنیای فشن و مد، به افتتاح بیش از ۱۰۰ فروشگاه طی ۱۰ سال منجر شد.

«تام فورد» علاوه بر حضور موثری که در دنیای مد داشت، در دنیای هنر و سینما نیز فعال بود. او در سال ۲۰۰۹، نخستین فیلم خود را اکران کرد. تام همچنین یکی از نویسندگان فیلمنامه «مرد تنها» [A Single Man[ با بازی «کالین فرث» و »جولیان مور» بود و کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشت.

این فیلم در سراسر جهان مورد توجه منتقدان بسیار زیادی قرار گرفت و در گیشه‌های سینما با استقبال عمومی خوبی مواجه شد. مرد تنها در مراسم «اسکار» و «گلدن گلوب» نامزد دریافت یک و دو جایزه شد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۰ میلادی ، تام فورد سرانجام به انتظارات پایان داد و بار دیگر به دنیای طراحی لباس برای بانوان بازگشت. نخستین مجموعه لباس‌های زنانه تام فورد که در نیویورک عرضه شد، به همراه متعلقات مجلل و جواهرات بسیار زیبا یک پیروزی بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شد.

مجموعه لباس‌های زنانه تام فورد از لوکس‌ترین پارچه‌ها با جزئیات فراوان و در بالاترین سطح از کیفیت تولید شده بود. این مجموعه با طراحی برجسته و زیبای خود بر استایل و فردیت یک زن تأکید داشت.

عطرهای تام فورد Tom Ford، ادامه شگفت‌انگیز یک برند:

تام فورد در سال ۲۰۰۶ میلادی نخستین مجموعه از محصولات آرایشی و زیبایی خود را مانند رژ گونه، ریمل، رژ لب، با ادکلن بلک ارکید، به بازار معرفی کرد. این ادو پرفیوم دارای رایحه‌ای جسورانه و منحصر به فرد بود و برنده جوایز زیادی از شورای طراحان و منتقدان آمریکا شد.

شش ماه بعد، این شرکت مجموعه فوق لوکس ترکیب خصوصی [Private Blend] خود را برای ارائه عطرهایی نامتعارف به علاقمندان واقعی دنیای رایحه‌های خوش معرفی کرد.

امروزه عطرهای مردانه و زنانه تام فورد در کنار مجموعه ترکیب خصوصی این برند، همچنان الهام بخش و تعریف رایحه‌ای لوکس هستند. مجموعه جدید ترکیب خصوصی تام فورد با نام جاردین نویر شناخته می‌شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و سفارش و خرید عطر اصل بر روی عبارت « خرید عطر اصل و اورجینال » کلیک کنید.

فروش عطر با بوی لیلیوم و فروش عطرافشان با قیمت ارزان