عطر - Perfume

عطر - Perfume

همه عطرها از سه ماده اصلی تشکیل شده اند، بخش اول تاپ نوت است، ماده ای خوشبو که اصلی ترین بخش رایحه یک عطر می باشد و بسیار فرار است. بخش دوم، میدل نوت یا رایحه میانی می باشد که مکمل تاپ نوت است. میدل نوت نسبت به تاپ نوت از ماندگاری بیشتری برخوردار است و رایحه آن از گل هایی مانند یاس و بنفشه می باشد. بخش سوم نوت پایانی است، برای حس کردن این رایحه به زمان بیش تری احتیاج دارید. شاید تجربه کرده باشید که در بعضی عطرها پس از چند ساعت، حس کرده باشید که رایحه آن تغییر کرده است، این در واقع همان نوت سوم است که ماندگاری زیادی دارد.

یکی از مشهورترین موادی که در ساخت عطر کاربرد دارد، ماده ای است که از بدن حیوانی به نام سیویت از خانواده گربه سانان در هنگام جفت گیری خارج می شود.

تفاوت عطرها در گذشته و حال حاضر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین عطر از سوزاندن چوب بدست آمده است. به مرور، بشر رایحه های خوشبو را کشف کرده و از مواد طبیعی مانند مُشک، عنبر، روغن های خاص، عصاره گل ها و موارد دیگر جهت ساختن عطر استفاده کرد. امروزه برای ساختن عطرها از مواد شیمیایی استفاده می شود، این مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها تولید می گردند.

تاریخ انقضای عطرها

پرسش مهمی که در ذهن افرادی که به عطر علاقه مند هستند پیش می آید این است که آیا عطرها تاریخ انقضاء دارند؟ چه موقع عطرهایشان فاسد می شود و انقضای آن به پایان می رسد؟ در پاسخ به این سوال، جواب بله است. عطرها فاسد شدنی هستند.

ترکیب شیمیایی عطرها در گذر زمان تغییر پیدا می کنند و باعث می شود بو و رنگ عطر تغییر پیدا کند. چنانچه دقت کنید بر روی شیشه عطرها و جعبه آن ها تاریخ مصرفشان درج شده و بعد از گذشت این مدت، عطر دیگر کیفیت سابق خود را ندارد و شاید بوی مطلوب خود را از دست بدهد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و سفارش و خرید عطر اصل بر روی عبارت « خرید عطر اصل و اورجینال » کلیک کنید.