عوامل متعددی تعیین کننده قیمت ادکلن هستند.

برند سازنده عطر و ادکلن، موادی که در فرمول ساخت عطر استفاده شده است و پروسه فراهم کردن آنها و پرداخت هزینه های سنگین به سلبریتی ها برای تبلیغ یک عطر خاص، یکی از شایع ترین علل بالا بودن قیمت ادکلن های اورجینال و اصلی باشد.

برندهای مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که عطرهایی با کیفیت های متفاوت و رایحه های متنوع ساخته و روانه بازار عطر می کنند. معمولاً کیفیت ساخت عطرهای هر برند در یک رده است. به طور مثال برخی برندها مانند برند آمواج-Amouage و کرید-CREED هستند که تخصصشان تولید عطرهای نیش و خاص است. برخی برندها هم هستند که کیفیت ساخت عطرهایشان پایین تر است و عطرها را با قیمت پایین تری عرضه می کنند.

مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت ادکلن اورجینال

برند عطر - Perfume Brand

یکی از اصلی ترین عوامل تعیین قیمت ادکلن برند سازنده عطر است. یک شرکت برای تبدیل شدن به یک برند شناخته شده و مشهور باید هزینه زیادی را پرداخت کند و همین امر عاملی تاثیرگزار در تعیین قیمت محصولاتش است.

فرمول ساخت عطر

عطرهای اصل عصاره ای از ترکیب انواع اسانس های ناب و طبیعی هستند. اسانس هایی که گاهی بسیار کمیاب و خاص هستند و از نقاط مختلف جهان جمع آوری می شوند و پروسه فراهم کردن آنها زمانبر و هزینه بر است. مثلاً محل رویش جوز هندی یا چوب سندل هندوستان است و این مواد از این کشور تهیه می شود. علاوه بر آن تهیه عصاره از هر ماده طبیعی-Natural Ingredient نیاز به تهیه آن مواد در حجم بسیار بالا دارد.

برخی عطرها هستند که از گلبرگ های گل های خاص و کمیاب یا ریشه درختان کمیاب تهیه می شوند. موادی که به دست آوردن آنها کار دشواری است. عنبر یکی از این مواد است. عنبر از مواد ترشح شده از سیستم گوارشی نهنگی به نام نهنگ اسپرم تهیه می شود. عنبرِ نهنگ های جوان بوی مدفوع دریایی دارد ولی با افزایش سنِ نهنگ این عصاره بدبو به رایحه بسیار شیرین و خوشبو تبدیل می شود. عطرسازان به جز رایحه خوش عنبر از آن به عنوان تثبیت کننده بوی عطر و ماده ای که باعث افزایش ماندگاری عطر می شود استفاده می کنند. عود-OUD یکی دیگر از گرانترین مواد سازنده عطرهای گرانقیمت است. ماده ای بسیار ناب و با ارزش که از گرانترین درخت جهان با نام درخت آگار ترشح می شود. عنبر، رزین معطر تیره رنگ است که به عنوان یک سیستم دفاعی علیه عفونت قارچی در درخت آگار ترشح می شود. این درخت، بومی جنوب شرقی آسیا و جنوب آمریکا است. استخراج رزین های داخل تنه درخت، عملیاتی بسیار سخت و پیچید و هزینه بر است. روغن-کره ریشه زنبق زرد از دیگر عناصر خاصی است که ماده بسیار خوشبویی از آن استخراج می شود. برای استخراج کره ریشه زنبق باید بین 3 تا 5 سال برای کامل خشک شدن ریشه آن صبر کرد.

برخی از عطرها حاوی مقدار زیادی عصاره گل-FLORAL PERFUMES هستند که از مقادیر زیادی گل های گرانقیمت به دست آمده اند. گُل هایی مثل یاس و مریم و گل محمدی که تهیه مقدار بالای آن کار دشواری است. عطرسازان برای تهیه 452 گرم روغن گل محمدی به بیش از یک تن گلبرگ گل نیاز دارند و تهیه آن برای کارخانجات سازنده عطر هزینه بسیار بالایی دارد.

عطرهای لوکس و خاص-Luxury Perfumes زیادی با این مواد تهیه می شوند و طبیعتاً با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند. به عنوان مثال قیمت ادکلن جار بولت آف لایتنیگ معادل 765 دلار برای هر 30 میلی‌لیتر است. این ادکلن لوکس ترکیبات گُلی شرقی بسیار غلیظی دارد و گُل مریم نُت غالب آن است. شکوفه پرتقال اسانس استفاده شده در هرمس 24 فوبرگ محصول شرکت مشهور هرمس-Hermes است و 1600 دلار در ازای 30 میلی لیتر آن هزینه شده است. قیمت ادکلن شوموخ که در حال حاضر به عنوان گرانترین عطر دنیا شناخته می شود 1.29 میلیون دلار است و از ترکیب عود، چوب صندل، مشک و رز ترکیه‌ای ساخته شده است. شوموخ عطری اماراتی است و طراحی بطری اش شبیه برج خلیفه است. به عطرهای با عصاره های کمیاب و خاص اصطلاحاً عطرهای نیش می گویند. برندهایی مثل آمواج، کرید، زرجف زرژاف، فردریک مال، سرج لوتنس و پرفومز د مارلی نمونه ای از مشهورترین برندهای تولید کننده عطرهای نیش هستند. توجه داشته باشید در فرمول ساخت عطرهای ارزان قیمت مقدار مصرف شده این عصاره های ناب کمتر است.

شیشه عطر - Perfume Bottle

طراحی و ساخت شیشه های عطر هم هزینه بر است. شیشه برخی عطرها، از جنس کریستال های دست ساز و بسیار گران قیمت است و طراحان برای طراحی این شیشه ها دستمزد بالایی دریافت می کنند. لالیک-LALIQUE از برندهایی است که برای عطرهایش از شیشه های طراحی شده و خاص استفاده می کند و شهرتش را با تولید شیشه های لوکس برای عطر بدست آورد.

در زیر دو عطر بسیار گران با شیشه های طراحی شده لوکس و خاص را مشاهده می کنید. کلایو کریستین نامبر 1 امپریال مجستی آمیزه های آروماتیک و گُلی دارد و دور تا دور دهانه اش از طراحی 18 عیار است و با یک الماس 5 قیراطی ساخته شده است. درب بطری عطر دی کی ان وای گلدن دلیشز 2700 تکه الماس سفید، 189 یاقوت زرد کبود، یک یاقوت کبود کابوچان سریلانکایی، فیروزه پارایبا و تورمالین برزیلی همراه با 4 الماس تراش‌خورده به شکل گل رز و 15 الماس صورتی استرالیایی استفاده شده است.

هزینه تبلیغات - Perfume Advertisement

بعد از پروسه ساخت عطر، برای معرفی آن محصول نیاز به تبلیغات گسترده توسط شرکت های تبلیغاتی مختلف و سلبریتی هاست. تبلیغات یکی از پرهزینه ترین مراحل در تولید و معرفی عطر است و طبیعتاً مجموع هزینه های آن در قیمت نهایی عطر تأثیرگزار است.

عطرهای وارداتی اورجینال- Imported Perfumes

قیمت نرخ ارز، هزینه واردات و واسطه های واردکننده و هزینه های جانبی از عوامل مهم تأثیرگزار در تعیین قیمت ادکلن و قیمت عطرهای اورجینال برند است.

کلیه عطرهای نیش، لوکس و خاص به همراه فاکتور معتبر و ضمانتنامه اصالت کالا که از مهمترین نشانه های اصل بودن محصول است در فروشگاه عطرِ فرانس شاپ به نشانی www.franceshop.ir.ir موجود است. مجموعه فرانس شاپ که به عنوان گالری عطر فرانس پاریس در اذهان همه ایرانیان شناخته شده است سالهاست با  تسهیل فرآیند بررسی، انتخاب و خرید محصولات، اعتماد کاربران زیادی را جلب کرده و تجربه خرید مطمئن و لذت بخشی را به آنها هدیه نموده است.

با خرید عطر مردانه اصل و اورجینال و زنانه و سمپل و تستر و مینیاتوری اصل و اورجینال با بهترین قیمت و تضمین کیفیت هرگز دغدغه‌ی خرید محصولات تقلبی از فروشندگان متفرقه را نخواهید داشت.