اگر بخواهیم اصلی‌ترین ویژگی‌های باکارات را بیان کنیم، باید علاوه بر مزیت زنانه مردانه بودن و داشتن روایح منحصربفرد، ماندگاری و پخش بوی فوق‌العاده بالای این ادکلن‌ها را در نظر بگیریم.

حدود ۱۴ سال پیش دو جوان جویای نام فرانسوی به نام‌های فرانسیس کورکجان و مارک چایا که در موسسه عالی عطر و ادکلن کارتیر فارغ التحصیل شده بودند، شرکت Maison Francis Kurkdjian را تاسیس نمودند. رویای هر دوی آن‌ها ساخت ترکیب بهترین عطر در دنیا بود.

به گزارش فرانس شاپ، هر چند با وجود شرکت‌های بسیار قدرتمند در دنیای عطر و ادکلن، این کار نشدنی به نظر می‌رسید. ولی وجه تمایز فرانسیس و مارک، تمرکز بر روی ساخت فقط و فقط یک ادکلن بود. در سال ۲۰۰۹ میلادی و بلافاصله پس از تاسیس شرکت، تلاش عطرسازان جوان با رویایی بزرگ آغاز شد. آن‌ها در نهایت پس از گذشت شش سال در سال ۲۰۱۵، از نخستین محصول خود که ادکلن باکارات نام داشت رونمایی نمودند.

ادکلن باکارات به دلیل روایح فوق العاده خاصی که داشت به سرعت به ترند بازار تبدیل شد و سهام شرکت مایسون به طور چشم‌گیری افزایش یافت. با این وجود رویای فرانسیس هنوز عملی نشده بود، به همین دلیل آن‌ها با استخدام تیم تحقیق و توسعه قدرتمند و کسب تجربه از موفقیت‌های بزرگان این صنعت، سعی در رفع نواقص خود نمودند.

این تلاش باعث می‌شد فروش هر سال بیشتر از سال گذشته و برند فرانسیس کورکجان نامی‌تر از قبل شود. به‌طوری‌که بالاخره در سال ۲۰۲۳ رویای فرانسیس به حقیقت پیوست و ادکلن باکارات رژ ۵۴۰، به عنوان پرفروش‌ترین عطر جهان در این سال شناخته شد.

معرفی ادکلن‌ باکارات رژ اصل

همانطور که گفتیم، تعداد عطر‌های تولید شده توسط شرکت مایسون فرانسیس کورکجان تا سال‌ها محدود بود. هر چند در سال‌های اخیر با گسترش بیش از پیش این برند در جهان، ادکلن‌های متنوعی تولید شد، ولی هیچ‌کدام نتوانستند به معروفیت ادکلن باکارات Baccarat Rouge ۵۴۰ Maison Francis Kurkdjian دست یابند. ادکلن باکارات رژ اصل در دو رنگ قرمز و سفید تولید می‌شود که هر دوی آن‌ها نیز عطری فراجنسیتی هستند یعنی هم برای خانم‌ها و هم آقایان قابل استفاده هستند.

در واقع اگر بخواهیم اصلی‌ترین ویژگی‌های باکارات را بیان کنیم، باید علاوه بر مزیت زنانه مردانه بودن و داشتن روایح منحصربفرد، ماندگاری و پخش بوی فوق‌العاده بالای این ادکلن‌ها را در نظر بگیریم. دو ادکلن باکارات رژ قرمز و سفید در روایح تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

نت ابتدایی ادکلن باکارات قرمز شامل نت‌های زعفران و گل یاسمن است. نت میانی گل یاسمن مصری و چوب سدر می‌باشد؛ و در نهایت نت‌های چوبی، مشک و کهربا خاتمه دهنده بوی سحرانگیز آن است. درحالی‌که باکارات سفید، دو نت ابتدایی زعفران و بادام تلخ را ارائه می‌کند.

نت میانی چوب کهربا و عنبر را شامل می‌شود و نت پایانی ترکیبی جادویی از چوب سدر و صمغ کاج است. ادکلن باکارات رژ ۵۴۰ با ترکیبی نوآورانه و منحصر‌بفرد، شما را به سمت نت‌های نوآورانه و شکوفه‌های بهاری می‌برد تا زیبایی آرام و بی‌نظیری را به هدیه دهد. بوی این عطر، احساس لوکس و شیکی را به کاربران خود القا می‌کند.

گرند سویر Grand Soir Maison Francis Kurkdjian یکی دیگر از عطر‌های محبوب این برند است که شاید به‌توان آن را نزدیکترین رقیب ادکلن باکارات به حساب آورد. گرند سویر دارای روایحی شرقی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان یک آلترناتیو برای باکارات رژ به بازار عرضه شد.

نت‌های ابتدایی این عطر شامل دانه تونکا، لوبان، کهربا، وانیل و لابدانیوم بوده که با هم ترکیب شده‌اند تا با طبع گرم خود، برای استفاده آقایان و بانوان مناسب باشند. گرند سویر جزو عطر‌هایی است که از طرفداران بسیاری برخوردار است و در مناسب‌های رسمی و روزانه قابل استفاده است. رایحه شیرین و مطبوع آن می‌تواند بیشتر سلایق را با خود همراه کند. همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی اسانس‌گیری پیشرفته، ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد که همواره مورد توجه عطردوستان است.

 

عطر ادکلن باکارات رژ ۵۴۰ | MFK Baccarat Rouge 540 EDP