تنوع گسترده عطرهای موجود در بازار و ترس از تکراری بودن عطر، انتخاب یک ادکلن مردانه با رایحه خاص و به یاد ماندنی را سخت می‌کند. ادکلن‎های مردانه با رایحه مشک یکی از محبوب‌ترین و منحصر به فردترین عطرها هستند و به راحتی می‌توانند هر نوع از سلیقه ای را راضی کنند. فروشگاه‌های اینترنتی با در اختیار گذاشتن طیف وسیعی از انتخاب و معرفی ویژگی‌های هر عطر، انتخاب ادکلن مورد نظر را آسان‌تر می‌کنند و در وقت افراد صرفه‌جویی می‌کنند.

فرانس شاپ در ادامه به جستجوی فروشگاه‌های اینترنتی به معرفی پنج مدل از گران‌ترین عطرهای مردانه با رایحه مشک می‌پردازد:

ادو پرفیوم مردانه رفلکشن آمواژ

این ادو پرفیوم با رایحه ملایم و شیرین برای اولین بار در سال 2007 میلادی وارد بازار شد و در گروه بویایی چوبی مشکی گلی دسته‌بندی می‌شود. این عطر دارای رایحه مرموز و دلنشین‌ است و نت‌های ابتدایی با رایحه رز، رزماری، فلفل قرمز شیرین آغاز می‌شود. در ادامه نت‌های میانی با رایحه بهار نارنج، ریشه زنبق و یاس جایگزین می‌شوند. در آخر نت‎های پایانی با رایحه ماندگار نعناع هندی، خس خس، سدر و چوب صندل سفید به جا می‎‌مانند. این عطر مجلل در حجم 100 میلی‌لیتر به قیمت 14 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ادو پرفیوم آیریس فوو آتلیه دز اوق

این عطر برای اولین بار در سال 2017 میلادی با نام آیریس فوو به معنی زنبق طلایی وارد بازار شد. این عطر لوکس در گروه بویایی گلی چوبی مشکی دسته‌بندی می‌شود. این عطر فرانسوی برای استفاده در بهار، پاییز و زمستان مناسب است و رایحه‌ای سحرآمیز و پودری دارد. طراح این عطر از مشک و زنبق به عنوان اصبلی‌ترین ترکیبات استفاده کرده است. نت‌های ابتدایی این عطر با رایحه زنبق، دارچین و ترنج آغاز می‌شود. در ادامه نت‎های وتیور هائیتی، روغن کیپریول و نعناع هندی جایگزین نت‌های ابتدایی می‌شوند. پس از گذشت مدت زمانی نت‌های پایانی با رایحه مشک، صمغ مر، گل مریم و صمغ لادن جایگزین می‌شوند. این عطر با رایحه گرم و شیرین در حجم 100 میلی‌لیتر به قیمت 11 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ادو پرفیوم لیمیتلس شاپینگ تروساردی

این ادوپرفیوم در سال 2020 با رایحه معتدل وارد بازار شد که برای استفاده در تمام فصول سال مناسب است. این عطر مردانه در گروه بویایی شرقی گلی کهربایی دسته‌بندی می‌شود و دارای پخش بو و ماندگاری نسبتا بالایی است. رایحه این عطر به خوبی اصالت ایتالیایی خود را نشان می‌دهد و نت‎هایی ابتدایی آن با رایحه سیب، موم عسل و ترنج آغاز می‌شود. در ادامه نت‌های میانی با رایحه عسل، یاسمن، ماهونیال و گل سرخ جایگزین می‌شوند. در آخر آکوردهای پایانی با رایحه دانه تونکا، مشک، زالزالک و هیلوتروپ ماندگار می‌شوند. این عطر در حجم 100 میلی‌لیتر به قیمت 10 میلیون و 950 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ادو تویلت ایبیزا ایسلا بلانکا رامون مونگال

این عطر اسپانیایی با رایحه خاص و منحصر به فرد در سال 2018 میلادی برای نخستین بار وارد بازار شد. ایبیزا در گروه بویایی چوبی مشکی دسته‌بندی می‌شود و با رایحه ملایم و شیرین، برای استفاده در بهار و تابستان مناسب است. نت‎هایی ابتدایی این عطر با رایحه بادیان رومی، آلدئید و زنجبیل آغاز می‎شود. در ادامه نت‌های میانی با رایحه شکوفه بادام، یاس سفید و سالت هلیوتروپ پدیدار می‏‌شوند و جایگزین نت‌های ابتدایی می‏‌شوند. در آخر نت‌های پایانی با رایحه ماندگار لوبیا تونگا، مشک سفید و نعناع هندی در خاطر به جا می‌ماند. این عطر در حجم 100 میلی‌لیتر به قیمت 10 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

کارتیر لنئول د کارتیر

این عطر فرانوسوی در سال 2016 میلادی توسط برند کارتیر وارد بازار شد و در گروه بویایی شرقی چوبی دسته‌بندی می‌شود. در این عطر آکوردهای قوی و شیرین صمغ به طرز هنرمندانه‌ای با آکوردهای مشک ترکیب شده است. بطری این عطر به صورت کلاسیک و بی‌نقص طراحی شده است. نت‌های ابتدایی این محصول با رایحه زنبق آغاز می‌شود. در ادامه نت‌های میانی با رایحه عسل خودنمایی می‌کنند و در آخر نت‌های پایانی با رایحه مشک، نعناع هندی و چوب گایاک ماندگار می‌شوند. این عطر در حجم 80 میلی‌لیتر به قیمت چهار میلیون و 576 هزار تومان به فروش می‌رسد.