کف کوچه و خیابان و محل گذر مردم و ایستگاه های مترو، محل فروش عطر و ادکلن نیست. مهدی لطفی پناه، فعال اقتصادی در حوزه فروش عطر و ادکلنهای اورجینال می گوید: خطر استفاده از محصولات تقلبی، فیک، های کپی و قاچاق از چند منظر قابل بررسی است که مهمترین آن مبحث سلامتی و اتفاقاتی است که برای مردم و جامعه رخ می دهد. افرادی که دست به تولید مواد بهداشتی و آرایشی تقلبی در داخل و یا خارج از کشور می زنند و یا قاچاق را مسیری برای هموار کردن راه پنداشته اند و منفعت طلبی و سود غیر شرعی و غیر مجاز را انتخاب کرده اند، مطمئناً تعهد اخلاقی ندارند و نیاز است تا در این مسیر جامعه ای هشیار پرورش دهیم تا از چنین کالاها و محصولاتی فاصله گرفته شود.

وی در ادامه گفت: جاهایی که این محصولات تولید می شوند نقاط و مکان  هایی هستند که نکات بهداشتی و نکات اولیه رعایت نمی شود و به هیچ عنوان با اصول و استانداردهای تولید آشنایی ندارند؛ اینچنین گروهی از تولیدکنندگان، از دستگاه های مجاز و پیشرفته برای تولید استفاده نمی کنند و مواد اولیه مرغوب و مجاز را برای بهبود کیفیت و تولید به کار نمی گیرند.

همچنین بسیاری از این فراورده های آرایشی-بهداشتی دارای رنگ یا به عبارتی رنگی هستند و برای آنکه اینگونه فراورده ها به قیمت ارزان و مناسب تر تمام شوند، رنگ ها و پایدار کننده هایی را استفاده می کنند که غیر استاندارد هستند و شاید حاوی فلزات سنگین از جمله سرب، نیکل، کروم و آرسنیک باشند که سلامت فرد را به خطر می اندازد؛ ولی آن فرآورده را سالم نگاه می دارد.

استفاده از اینگونه محصولات غیر مجاز هم در دراز مدت و هم در کوتاه مدت بر سلامت فرد تأثیر می گذارد و سیستم های تنفسی آنها را نشانه گرفته است. این فعال حوزه عطر و ادکلن اصل ادامه داد: اسانس های تقلبی و فیک به شدّت آلرژی زا هستند و تأکید می شود تا مردم از فروشگاه های معتبر و ثبت شده از جمله فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد خرید اینترنتی کنند.

تفاوت قیمت معنادار برخی محصولات و کالاها یکی از راه های تشخیص محصولات تقلبی و های کپی است و وظیفه آحاد جامعه و به ویژه وزارت بهداشت و دستگاه های ذیربط است تا با همکاری یکدیگر با این ناهنجاری ها در کف خیابان ها و کوچه پس کوچه ها مبارزه شود.

گذر مترو و خیابان محل فروش ادکلن نیست

چند راه برای شناخت عطر و ادکلنهای تقلبی، فیک و های کپی:

لطفی پناه در پاسخ به این پرسش که عطر تقلبی را چگونه تشخیص دهیم گفت: به زبان ساده، برای تشخیص عطر مجاز از غیرمجار مقداری عطر را در دستتان لمس کنید؛ اگر احساس چربی کردید به اینکه این عطر اصل است باید شک کرد. وی افزود: عطر در فرایند انحلالی بین حلال و الکل قرار می گیرد و نباید چرب باشد؛ اگر چربی را احساس کردید بدانید که تقلبی است. وی ادامه داد: از دیگر روش های تشخیص، مدت زمان ماندگاری عطر است.

عطرهای خوب و ادکلنهای برند معمولاً به طور متوسط از سه یا هشت ساعت ماندگاری دارند؛ همچنین معمولاً بوی عطرهای نامرغوب سریع می رود و گاهی هم آنقدر پایدار کننده استفاده شده که یک هفته ماندگاری دارند!

وی اضافه کرد: استفاده کنندگان محترم فرانس شاپ، به نام درج شده و آنچه بر روی شیشه عطر چاپ شده توجه بسیار کنند. اگر نوشته ها به راحتی پاک شوند باید به اصل بودن آن عطر و ادکلن شک نمایند. کار نکردن خوب اسپری، خراب بودن والف ادکلن، به خوبی پخش نشدن عطر در هنگام اسپری و همچنین قیمت ادکلن نیز از دیگر راه های تشخیص اصل بودن عطر و ادکلن می باشد.

توجه داشته باشید عطرهای فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و غیره اورجینال جعبه دارند و در بیشتر موارد هیچ ادکلنِ اورجینالی بدون جعبه نیست. بنابراین گذر مترو و خیابان محل فروش ادکلن نیست.

نکته: این مقاله در خبرگزاری فرارو مورخ سیزدهم تیرماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی با عنوان «گذر مترو و خیابان محل فروش ادکلن نیست» منتشر شده است و در ۲۴ ساعت بیش از ۱۲۰۰۰ بار بازدید و مطالعه داشته است.

نویسنده: مهدی_لطفی پناه

گالری فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر فرانس شاپ

گذر مترو و خیابان محل فروش ادکلن نیست

 ادکلن های کپی تازه ترین اخبار فروش عطر و ادکلن تشخیص عطر مجاز از غیرمجاز خرید ادکلن اصل خرید ادکلن اورجینال خرید عطر اصل خرید عطر اورجینال خرید و فروش عطر و ادکلن خطر استفاده از محصولات تقلبی، فیک،‌های کپی عطر بدون جعبه عطر های کپی فروش ادکلن فروش عطر فروشگاه اینترنتی با نماد اعتماد فروشگاه عطر فروشگاه عطر و ادکلن کف کوچه و خیابان و محل گذر مردم و ایستگاه‌های مترو گذر مترو و خیابان محل فروش ادکلن نیست گذر مترو و خیابان محل فروش ادوکلن نیست گذر مترو و خیابان محل فروش عطر نیست